Az eladás folyamata
.
Az eladásban, ha az ember ismeri a főbb szabályokat és folyamatokat, akkor szinte bármit el tud adni, terméktől függetlenül.
A következőkben azt a 4 lépést osztom meg veled, amit követve képes leszel ténylegesen lezárni az üzletet.
.
.
Íme az eladás 4 lépéses formulája…
.
.
.
1) A szükséglet elemzése
A legelső lépés egyértelmű: meg kell tudnunk, mire van igénye a vevőnek. Ahhoz, hogy ezt kiderítsük 3 dolgot kell csinálnunk:
1. Kutatás
Még mielőtt leülnénk valakivel beszélni, nézzünk utána az illetőnek! Mennyi idős? Hol lakik? Mivel foglalkozik? Milyen a családi állapota? Mit szeret csinálni a szabadidejében?
Ha ezeket kiderítjük, félig már meg is ismertük az illetőt.
2. Kérdezés
Tegyünk fel kérdéseket. Na de milyeneket? A legjobbak itt a nyílt kérdések. Hagyjuk, hogy a válaszban kifejtse az illető a véleményét és még több infóval lásson el minket!
3. Beszélgetés a problémákról
Mi az illető gondja? Milyen kihívásokkal küzd? Milyen félelmei vannak? Járjuk körbe rendesen a témát és ássunk minél mélyebbre!
Ha ezek megvannak, megteremtettük a megfelelő alapot.
.
.
.
2) A szükséglet tudatosítása
A következő lépésben egyetlen fontos dolgot kell elérnünk: ne csak mi lássuk a vevő problémáját, hanem ő is.
Ha beszéltünk a legnagyobb kihívásairól és legmélyebb félelmeiről, akkor ebben a lépésben egyetlen dolgot kell csinálnunk: elképzeltetni vele, hogy mi lesz, ha nem oldja meg a problémát.
A jövőbeli veszteségeket felismerve a vevőben is tudatosodik, hogy cselekedni kell.
.
.
.
3) A szükséglet megoldása
Amint kiderítettük az illető szükségleteit és tudatosítottuk benne is, hogy ez tényleg aktuális, a következő lépés az, hogy megoldjuk a szükségletet.
És mi lehetne jobb megoldás, mint a mi termékünk / szolgáltatásunk?
Megfelelően bemutatva azt, egy tökéletes megoldással állhatunk a vevő elé, és olyan ajánlatot tehetünk neki, amit nem utasíthat vissza.
.
.
.
4) A szükséglet kielégítése
A legutolsó lépés, hogy implementáljuk ezt a megoldást.
Amint sikerült egyezségre jutnunk és lezártuk az üzletet, el is kezdhetjük a munkát. Ha termékről van szó, odaadhatjuk neki. Ha szolgáltatásról van szó, elkezdhetünk dolgozni.
A lényeg, hogy minél hamarabb megoldódjon a gondja, és elégedett legyen a munkánkkal. Itt nagyon fontos pont a vásárlói élmény.
Alapozzuk meg a jó kapcsolatot! Az értékesítés csak az első lépés. Az, hogy tényleg segítsünk a másiknak – ami a munka nagyobbik része -, csak utána jön.
.
.
.
.
A fenti 4 lépés igaz a legtöbb értékesítésre.
Ha sikerül ezt megfelelően alkalmazni, észreveheted majd, hogy mennyivel tudatosabban fogod irányítani az egész folyamatot!
.
(Ez a 4 lépéses formula csak nagy vonalakban írja le az eladás folyamatát. Ennél sokkal részletesebb módszer is létezik, úgyhogy erre csak amolyan szamárvezetőként tekints!)