Két legyet egy csapásra
.
Hogyan lehet kiépíteni a bizalmat és lezárni az üzletet egyetlen lépéssel?
.
.
Sok tanácsot és többféle megközelítést is hallhattál már az értékesítéssel kapcsolatban..
Azonban szinte mindegyikben van egy közös dolog: fel kell deríteni a vevő problémáját.
.
.
De miért olyan fontos ez?
.
Természetesen csak így lehet felmérni azt, hogy…
- tudunk-e segíteni az érdeklődőnek,
- ha igen, pontosan hogyan,
- milyen maga az illető és milyen üzleti kapcsolatra számíthatunk.
Gondolom ezek nem jelentettek akkora meglepetést…
.
.
Ezeken kívül azonban van egy olyan jelenség, amit csak kevesen ismernek…
.
.
Hogy mi az?
.
Nos: ha legalább olyan jól (vagy még jobban) le tudod írni a vevő problémáját, mint ő maga, akkor automatikusan azt fogja feltételezni, hogy megoldásod is van rá.
.
.
És miért fontos ez?
Egyrészt kiépíti a bizalmat, hiszen a másik pontosan tudja, hogy átérzed a problémáját.
Másrészt, az illető sokkal inkább egy olyanra fogja bízni a probléma megoldását, aki jól ismeri és érti magát a problémát.
.
.
Tehát hatalmas előnyre tehetsz szert másokkal (pl. versenytársakkal) szemben, ha képes vagy…
1) A problémák mélyére ásni és megérteni a másikat.
2) Tiszta kommunikációval visszaadni neki azt.
.
.
És hogyan lehet ezt a gyakorlatban megvalósítani?
Nos, ez már egy másik bejegyzés témája lesz…
.
.
De addig is:
- Gondold végig, hogy mi a legnagyobb kihívásod a vevő problémáinak felmérése során!