Mi történik, ha nemet mondanak neked?
.
Biztos megesett már veled is, hogy elutasították az ajánlatodat…
Néhány szakértő azt állítja, hogy ha valaki egyszer azt mondta, hogy ‘nem’, akkor abból már nem lehet ‘igen’-t varázsolni – ezért mindenképpen kerülni kell a nemleges választ.
.
Ez bizonyos esetekben igaz lehet, de sok esetben viszont erősen megkérdőjelezhető…
.
Ugyanis meg kell tudnunk: mi az, amire nemet mondott az illető?
A terméked…?
A céged…?
Az időzítés… (pl most nem alkalmas)?
Esetleg te magad… (nem vagy szimpi neki)?
… minden esetet másképp kell kezelni.
.
VISZONT
.
Az egyik leggyakoribb ok, ami miatt az érdeklődők nemet mondanak az, hogy “nem tudnak eleget” az igen kimondásához.
.
Nem látják azt, amit ha egyébként látnának, a “nem” átfordulna “igenné”.
.
Mindig van egy vízválasztó, ami átfordítja a beszélgetést és a nemből igent farag.
Ez lehet a jövőbeli haszon.
Lehet a garancia.
Lehet a termék egyik jellemzője.
Igazából bármi…
.
A lényeg, hogy az illető tud valamit, amit előtte nem tudott és ennek az új tudásnak a birtokában már képes azt mondani, hogy “Igen, akarom ezt a terméket!”.
.
.
A konklúzió: minden olyan információt át kell adni a termékről (a technikai használattól kezdve az eszmei értékig), ami szükséges a döntés meghozásához.
(Ezzel egyrészt nagyban csökkenthetjük a nemek számát, másrészt pedig a fennmaradó elutasítások okai is sokkal tisztábbá válnak, így könnyebb lesz a kifogáskezelés is.)
.
.
Gondold végig, hogy a saját szolgáltatásodnál mik azok a dolgok, ami alapján döntést hoznak a vevők!
Te átadsz minden szükséges információt?