Hogyan ismerd ki a vevőket és adj el nekik

Olvasási idő: 4 perc

Emberismeret

.
Akár vállalkozóként, akár marketingesként vagy értékesítőként szeretnénk eladni, fontos a vevők megfelelő ismerete.

.
Ahhoz, hogy sikeresen értékesíteni tudjuk a termékünket vagy szolgáltatásunkat, ismernünk kell az emberek viselkedését.

.
A következőkben meg fogok osztani veled egy elméletet, ami a vevőket 4 típusba sorolja.

Amikor először találkoztam vele, nagyon tetszett és szerintem neked is hasznos segítséget nyújthat az értékesítés során.

A vevők 4 típusa és hogyan adjunk el nekik

.
A 4 típus:

  1. Az olcsó
  2. A nehéz eset
  3. A kifinomult
  4. A gazdag

.
.
Nézzük meg őket részletesen is!

.
.
.
1) Az olcsó

Mindig a termékek árán problémázik. Mindenből a legolcsóbbat szeretné, imádja az akciókat, a kuponokat, stb. Egy vásárlási döntéskor az ár fog a legtöbbet nyomni a latba. Ha túl drága valami, az már baj lesz.

Hogyan tudunk eladni neki?

Érdemes kiemelni a különböző kedvezményeket és “jó deal-eket”. Az is nagyon működik, ha határidőt állítunk, hogy “már csak 7 óráig érvényes az akció”. Ha a pénzügyi feltételek megfelelnek és megvan a határidő általi sürgetés, akkor cselekedni fog.

.
.
.
2) A nehéz eset

Nem tud dönteni, maga se tudja mit akar valójában. Akadékoskodik, buta kérdéseket tesz fel, értetlenkedik. Nehezen jut döntésre és nagyon hamar lefárasztja az embert.

Hogyan tudunk eladni neki?

Először is, NEM SZABAD sok időt pocsékolni rá. Adjuk át a megfelelő információkat, ha pedig sokáig húzza az időt vagy nem tud dönteni, adjunk neki ultimátumot. Ha úgy látjuk nem él a vásárlás lehetőségével, hagyjuk békén, mert csak még több időnk és energiánk fog rámenni.

.
.
.
3) A kifinomult

Minden információnak utána jár, mindent megnéz és mindent tud a termékről. Okos kérdéseket tesz fel, tudatos döntéshozó.

Hogyan tudunk eladni neki?

Nem szabad megpróbálni befolyásolni vagy különböző trükkökkel rávenni a vásárlásra. Neki kell meghoznia a döntést. Adjuk meg számára az összes lehetséges infót és nézőpontot. Legyünk őszinték, segítsünk neki. Ne próbáljuk meg megmondani, hogy mit csináljon vagy gondoljon. Hagyjuk, hogy ő maga jusson konklúzióra.

.
.
.
4) A gazdag

Van pénze és azért vásárol, mert gazdag. Nem kell neki sem infó, sem pedig okoskodás. Nem problémázik, szereti a kényelmet, és ha gyorsan mennek a dolgok. Sokat ad a látszatra, szereti kimutatni a dominanciáját.

Hogyan tudunk eladni neki?

Ne adjunk nagyon sok infót, elég ha a termék főbb előnyeit hangsúlyozzuk ki. Mondjuk el neki, mit ad hozzá személyesen, ha megvásárolja a terméket. Hassunk az érzéseire és az érzelmeire. Mivel imádja a kényelmet, mindenképpen beszéljünk arról is. Amint átadtuk a vásárlási döntéshez elegendő mennyiségű infót, minél hamarabb tegyünk pontot az üzlet végére.

.
.
.
Gondold végig és írd meg kommentben:

  • Te ezek közül melyik vevő típussal szoktál a leginkább találkozni?
  • Mi a legjellemzőbb a területeden? És hogyan szoktad őket kezelni?
Share on facebook
Facebook
Share on linkedin
LinkedIn
Share on twitter
Twitter
Share on email
Email
Share on pinterest
Pinterest

Tetszett a cikk? Olvasd el a többit is!

További ingyenes cikkek: