Hogyan tudod bemutatni úgy a termékedet, hogy az tényleg a kívánt hatást érje el?
.
.
Biztos te is hallottál már arról a szituációs gyakorlatról, amit elevator pitch-nek hívnak.
.
Tegyük fel, hogy egy liftben utazol egy irodaház felső szintjére, és beszáll melléd a vezérigazgató (vagy más fontos valaki).
Csak ketten vagytok a liftben és ugyanott szálltok ki.
.
1 perced van, amíg felér a lift – tehát 1 perced van arra, hogy ‘eladd’ a szolgáltatásodat és meggyőzd az illetőt, hogy üzletet kössön veled.
.
.
Mit mondasz neki?
.
.
Nos, ezt sokféleképpen meg lehet közelíteni, de íme itt egy jól bevált formula:
.
.
Mondd el, hogy…
.
1) Mit csinálsz?
(Mivel foglalkozol, mi az üzleted?)
.
2) Milyen problémát oldasz meg?
(Kinek oldod meg a problémáját és milyen módon?)
.
3) Miben különbözöl?
(Mi tesz téged különbbé a versenytársaidtól? Miért kéne pont téged választani?)
.
4) Miért érdekelné ez az embereket?
(Miért kéne egyáltalán rád figyelni? Milyen haszna származik az embereknek belőle?)
.
.
.
Válaszold meg pár mondatban ezeket a kérdéseket és próbáld ki, hogy el tudod-e mondani egy percben a beszédedet!
Szerinted meg tudnád győzni az igazgatót?