Így kezeld egyszerre a kifogásokat és a halogatást

Olvasási idő: 3 perc

Két legyet egy csapásra

.

Mindannyian ismerjük a kifogásokat és a halogatást… de hogyan tudjuk ezeket a hatalmas ellenségeket kezelni?

.
Ha megfigyeljük a kifogásokat és a halogatást, észrevehetjük, hogy valójában elég közel állnak egymáshoz.

.
.
Ha valamit nem akarunk megcsinálni, akkor kifogásokat keresünk.
Ezekre a kifogásokra hivatkozva pedig halogatjuk a teendőinket.
Ez ugyanúgy igaz egy értékesítési beszélgetésnél vagy tárgyalásnál, mint a mindennapi teendőknél.

.
.
De hogyan tudjuk elejét venni ennek?

.
.
Természetesen rengeteg módja van, hogy kezeljük a kifogásokat és hogy cselekedetre ösztönözzünk valakit (vagy éppen magunkat).

.
Amit viszont most meg szeretnék osztani veled, az csupán egyetlen mondat.

Egy kérdés, ami ha jól és jókor van feltéve, hatalmas paradigmaváltást képes előidézni.

.
.
Így hangzik:

“Mi lesz az ára annak, ha nem teszünk semmit és maradunk ebben a helyzetben?”

.
.
A kérdést persze másféleképpen is meg lehet fogalmazni.

A lényeg csak az, hogy arra a veszteségre hívjuk fel vele figyelmet, amit akkor szenved el beszélgetőpartnerünk (vagy mi magunk), ha nem cselekszik / cselekszünk.

.
A felismerés, amit e kérdés megválaszolása okoz, sokszor egy lórúgáshoz hasonlítható.

.
Hiszen, ha…

  • Halogatod a tanulást, de felismered, hogy az ár, amit fizetned kell érte az egy extra félév az egyetemen, azonnal nekikezdesz.
  • Halogatod az egészséges étrendre való áttérést, de felismered, hogy 1-3 éven belül rendkívül súlyos betegségek alakulhatnak ki nálad, eldobod a csokit és brokkolira cseréled.
  • A vevőnek az a kifogása, hogy drága a szolgáltatásod, de felismeri, hogy háromszor annyit veszít, ha nem kap segítséget tőled, vásárolni fog.

.
.
Ha a saját halogatásodat szeretnéd leküzdeni, kérdezd meg ezt magadtól minden alkalommal, amikor meghozol egy döntést!

.
Ha másnak szeretnél segíteni felülkerekedni a halogatáson, tudatosítsd benne a lehetséges veszteségeket!

.
.
Ha egy potenciális vevő kifogásait kezeled, tedd fel a kérdést és ültesd el a félelem bogarát a fülébe…

“Mi lesz, ha…?”

.
.
Ez az egyetlen kérdés képes kimozdítani és cselekvésre, vásárlásra sarkallni. Érdemes tehát megtanulni (jól) használni.

.
.
Gondold végig:

  • Hogyan tudod magadnál vagy másnál felhasználni ezt?
  • Milyen kifogásokkal szoktál szembesülni a vevővel való beszélgetés során, illetve hogy hogyan tudod őket kezelni?
Share on facebook
Facebook
Share on linkedin
LinkedIn
Share on twitter
Twitter
Share on email
Email
Share on pinterest
Pinterest

Tetszett a cikk? Olvasd el a többit is!

További ingyenes cikkek: