Minden üzlet 3 részből áll… de hogyan tudod őket sikerre vinni?
.
.
Bármilyen üzletről vagy vállalkozásról legyen szó, szinte biztos, hogy erre a 3 részre lehet felosztani:
.
1) Ügyfélszerzés
2) Ügyfélkiszolgálás
3) Ügyfélmegtartás
.
.
Amikor a saját vállalkozásodon dolgozol ezt a három területet kell rendbe tenni, hogy sikeresen fel tudd építeni – és fenn is tudd tartani – az üzletedet.
.
.
Nézzük meg, hogy pontosan mit kell figyelembe venned az egyes részeknél.
.
.
.
1) Ügyfélszerzés
- Ki a célközönséged és hogyan érsz el hozzájuk?
- Milyen csatornákon kommunikálsz velük és milyen üzenetet közvetítesz feléjük?
- Amikor érdeklődnek, hogyan veszed rá őket, hogy vásároljanak is?
.
.
2) Ügyfélkiszolgálás
- Mi a terméked és milyen problémát oldasz meg vele?
- Mit teszel azért, hogy a közös munka a lehető legjobb eredményt hozza?
- Mekkora értéket adsz az együttműködés alatt a klienseidnek?
.
.
3) Ügyfélmegtartás
- Hogyan éred el a maximális ügyfélelégedettséget?
- Ha van más szolgáltatásod, mit tudsz tenni, hogy az illető azt is megvegye?
- Ha nincs, hogyan fog továbbajánlani téged másoknak?
.
.
.
Ha sikerül jól megválaszolni a fenti kérdéseket, garantálom, hogy egy sokkal tisztább kép fog kialakulni benned a saját üzletedről.
.
.
Gondold végig:
- Neked melyik megy a legjobban ezek közül?
- Mi az, ami a legnagyobb kihívást okozza? Hogyan fogsz javítani rajta?